2009. március 26., csütörtök

könyvtár


Tegnap este jobb dolgom nem lévén besétáltam a Washingtoni kongresszusi könyvtárba. Nem volt a kapuban fémdetektor sem biztonsági őr, pedig az ilyen hóbortos időkben erre számít az ember. Az odaút ingyenes volt, rendkívül gyors és kényelmes, belépőt sem kért senki. Sörösüveggel a kezemben beléptem, sorra vettem le a könyveket és kortyolgattam a sört és a kultúrát. Régen ezt úgy hívták álom, ma világháló. A könyv, amiből kitéptem néhány lapot (senki nem szólt érte) egy karikatúra album volt. Akkor adták ki, amikor az Auróra ágyúi megszólaltak. A bevezetőben azt írja egy jeles férfiú, a kötet Amerika hercegeinek karikatúráit tartalmazza. Ma VIP-nek hívják őket. Minden államban klubokba tömörültek ezek az urak ( a nőknek akkor még a tűzhely mellett volt a helyük) és valamennyi klub adott ki ilyen vidám albumot. Mint látható a lapokon, az arcokat még nem karikírozták. Míves munkák. Kérdem én, ma miért nincs ilyenre igény?


Nincsenek megjegyzések: