2009. szeptember 18., péntek

BéBé

Kaptam egy könyvet. A karikatúráról szól. Beleolvastam és átnéztem az illusztrációkat, majd megfordítottam és az árát is megnéztem. Valóban szerencse, hogy ajándékba kaptam. Nem szoktam kritizálni a kollégáimat. Most is inkább csak idézek és illusztrálok.


Az előszavát azzal kezdi a szező, idézem - "Akármilyen furcsa is, hiába kutatok a világ legnagyobb könyvtárában, New Yorkban, nem találok könyvet, amely alaposan leírná és tisztázná ennek a mindenki által kedvelt műfajnak a csinját-binját, elméletét, műfaji meghatározását, esztétikai szabályait."
Rosszul keresgélt. Ráadásul ma már ki sem kell tennie a lábát. Otthon űlve lapozgathat a világ legnagyobb könyvtáraiban.

Klikk a képre!

Blogomon február elején mutattam be egy ilyen könyvet. És az a könyv nem egy mai darab.
Mint jeleztem, nem kívánom kritizálni, megteszi ezt ő maga mikor ezt írja.- " Azonban az az igazság, hogy aki éneklésre adja a fejét, az előbb tanuljon meg énekelni, mert mégis sokkal jobb úgy, és kiabálás helyett lehetőleg a bel cantót gyakorolja, a rajzolónak pedig legyen művészi izlése is, egy legalábbis közepes rajztehetséghez párosulva."

Egyre többen szánják rá magukat, hogy kiadják gondolataikat, munkáikat. A technika mindenki számára elérhető. Mivel nincs gyengébb kritika, mint az önkritika, jó részük piacra is kerül. Ott is marad. Hogy mi ebben az üzlet?

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

kia szerző? miért van kikockázva? Egyébként a címlapon azt hittem h Kaján karikatúra van

Békési Joe írta...

Mindkét rajz a szerzőé kinek nevét direkt kockáztam ki. A címlap valóban Kajánra emlékeztet.