2008. február 18., hétfő

presszió

Két fesztivál logo átváltozásán mutatom be milyen az elfogadható és a kevésbé elfogadható befolyásolás a megrendelő részéről. Az elsőnél, melyet indokoltnak tartottam és utólag is köszönöm Császár Tamásnak, hogy erre felhívta a figyelmem, amikor plágium vagy finomabban fokorso2agalmazva déja vue esete érhető tetten. Így jártam a "KorShow " pályázat emblémájával, hol Európát és a számomra oly kedves nedűt kellett egy szimbólummá elegyíteni. Tamás barátom felhívta a figyelmem, hogy az első verzióm ötletét a nemrég eltávozott kiváló HiHi már megrajzolta korábban. Figyelmetlen és tájékozatlan voltam és jól esett, hogy figyelmeztettek. A második eset már nem erről szólfeszlog1t. A szintén fesztivál szimbólumnak szánt figurát azon okból kellett átrajzolni, mert durvának, harsánynak találták. Nem tudtam meggyőzni őket, hogy ez egyben erény is. Jobban felkelti a figyelmet. Ma is így érzem. Ilyen esetekben egy kicsit sérül az ego. A "Vigyázat, Jövünk" nevet viselő pályázat logoja volt a legtöbbet publikált és eddig a legtöbb európai nagyvárost megjárt szimbólum, mégis egy kicsit keserű szájízzel gondolok vissza rá. Van olyan eset is, mikor a megrendelő elképzelése, mivel kevésbé tud képeloenergia5ben gondolkodni, nagyon eltér az enyémtől. Ha a partner kellően rugalmas, és nem akarja mindenáron érvényesíteni az akaratát, akkor ez az az eset amikor mindenki elégedetten áll fel az asztaltól.


Useful and unacceptable influences when design logos. Respect or not, that is the question.


Nincsenek megjegyzések: