2009. július 22., szerda

amerika 4

Gyuri Hollósy torzója (Kathy B)


Hamilton. Princeton mellett. 35 hektáron több mint 250 szobor vagy annak látszó műtárgy. Minden ízlést és ízléstelenséget kiszolgáló hatalmas létesítmény. Míg a mi szoborparkunk a közterekről kiutált, kiebrudalt plasztikákat gyűjti egy helyre, addig itt a kertépítőkkel összefogva kalandparkká, minden szükségletet kielégítő szórakoztató centrummá, iskolává és még sok minden mássá alakították a rendelkezésre álló területet. Rendezvényeket, konferenciákat meg mindenféle társas összejöveteleket is tartanak és étteremben alig lehet asztalhoz jutni. Néha elsuhan mellettünk egy-egy elektromos golfautó melyben az itt alkotó ifjú növendék szobrászok rohangálnak. A Princeton-i egyetemen láttam ilyent legutóbb. Hogy egy kicsit otthon érezzem magam, beálltam a sorba. George Segal alkotása a nagy gazdasági válság hangulatát idézi.




Ezután gyorsan belemenekültem egy megmintázott embernagyságú Manet képbe majd körbetekeregtem a mesterien kialakított erdei útvesztőben és utána megsimogattam néhány bronzállat fejét. A zuhanyzó nő festett alakja annyira életszerű volt, hogy az anyák eltakarták a kiskorúak szemét. A park nagyobb részét nem tudtam megnézni, mivel alig tölthettünk ott néhány órát, de így is a kellemes emlékeim között a helye. A hálón mindenki meglátogathatja.

Nincsenek megjegyzések: